Federația Italiană de Fotbal (FIGC) a anunțat luni că echipa națională de fotbal a Italiei are o nouă identitate vizuală și muzicală.
Noul logo dezvăluit luni de FIGC reprezintă un scut cu cele trei dungi colorate în verde, alb și roșu – drapelul italian, pe partea superioară a scutului fiind incripționat numele Italia.
Peședintele Federației Italiene, Gabriele Gravina a declarat că această lansare înseamnă finalizarea procesului de rebranding al Squadrei Azzura, început în octombrie 2021: „Suntem pregătiți pentru viitor. Astăzi vă prezentăm noua imagine a Azzurrilor; cu noul scut și cu o identitate sonoră specifică, creată pentru prima dată în istorie, intrăm într-o nouă dimensiune, dar mereu cu dorința și mândria de a genera emoții extraordinare pentru toți fanii. Aceleași emoții care au contribuit la crearea noii embleme care va ieși în evidență pe tricouri, inovând o tradiție glorioasă, emoții care au inspirat și noul logo sonor precum și melodia „Azzurri”, dedicată echipei naționale”, a spus Gravina.
Italia a lipsit de la Cupa Mondială din Qatar, fiind eliminată în semifinalele barajului (0-1 cu Macedonia de Nord), după ce se clasase pe locul secund în grupa C europeană.