Pilotul Adrian Teslovan a făcut radiografia ultimei etape de mondial din Suedia, raliu care l-a propulsat pe Ott Tanak în fruntea clasamentului piloților.
Unul dintre cele mai dure raliuri de macadam, desfăşurat pe coastele Mării Baltice, Raliul Letoniei va face pasul în sezonul 2024 de la statutul de etapă în Campionatul European, la cel de Raliu în cadrul Campionatului Mondial. De asemenea, promotorii WRC au anunțat și prelungirea prezenței până în 2025 a Raliului Greciei în calendarul competițional.
“Victoria lui Tanak, a fost cu emoții, estonianul reușind să câștige prima întrecere după doar al doilea raliu la revenirea în cadrul echipei britanice M-Sport.
Ott este la al doilea succes în Suedia terminând în fața pilotului Hyundai N, Craig Breen, la peste 18 secunde, trecând în fruntea clasamentului campionatului mondial.
Fiecare echipaj a avut de luptat cu diferite situații neprevăzute apărute pe parcursul raliului Neuville a început raliul cu un ritm mai lent din cauza răcelii cu care se confrunta, atât Lappi cât și Tanak s-au confruntat cu delaminarea anvelopelor – Lapppi pierzând poziția de pe podium, fiind aruncat la coada clasamentului, în timp ce Tanak a fost puțin mai norocos, confrântu-se cu această situație pe ultimii 2 km ai probei speciale de sâmbătă seara.
Craig Breen a avut o evoluție extrem de bună și a reușit să termine pe locul 2 raliul în fața lui Thierry Neuville, colegul său de la Hyundai N.
Toyota nu a reușit să prindă podiumul în Suedia, Kallle Rovanpera terminând la doar 5,1 secunde de podium, după ce a început raliul cu un ritm foarte bun. Un aspect foarte important în evoluția pe probele speciale din Suedia a fost managementul anvelopelor, acestea fiind limitate ca număr, gestionarea lor în timpul raliului fiind o reală provocare, având în vedere situațiile cu care s-au confruntat piloții. Oficialii Pirelli au declarat că situațiile apărute pe parcursul raliului au apărut din cauza rulării sub presiunea recomandată de ei.
Oliver Solberg a reuşit să se impună autoritar în Suedia în fața lui Ole Christian Veiby și al lui Sami Pajari. Din partea lui Sami Pajari vom mai avea evoluții spectaculoase, pilotul finlandez de doar 21 de ani fiind rapid și cu o evoluție ascendentă – unele zvonuri spun că este în atenția Toyota.”
După zăpada din Suedia caravana campionatului mondial se îndreaptă spre Mexic în 16-19 Martie.